• Despre
  • Politica de confidențialitate
  • Cookies
  • Termeni și condiții
  • greendeal.ro
  • Energie curată
  • Economie
  • Biodiversitate
  • Agricultură sustenabilă
  • Lanț alimentar
  • Stoparea poluării
  • Finanțare
  • Analize și opinii
  • CĂUTARE
  • Avertisment: UE riscă să repete un fiasco bazându-se pe biocombustibili

    Mircea Olteanu Mircea Olteanu -

    Federația Europeană pentru Transporturi și Mediu (T&E) a salutat publicarea „Strategia UE pentru Mobilitate Durabilă și Inteligentă”, dar atrage atenția asupra faptului că o tentativă anterioară a Blocului Comunitar de a încuraja utilizarea biocombustibililor a fost un fiasco din punct de vedere ecologic, care a provocat o intensificare a defrișărilor.

    „Este grozav faptul că UE ia în serios problema climatică a aviației și a transportului maritim, dar biocombustibilii nu sunt soluția”, a declarat William Todts, directorul Federației Europene pentru Transporturi și Mediu, după publicarea strategiei.

    „Cea mai recentă aventură europeană cu biocombustibilii a fost un fiasco care a provocat defrișări în întreaga lume. Acum avem o alternativă excelentă în combustibilii regenerabili pe bază de hidrogen, care nu numai că sunt mai curați, dar reprezintă și o mare oportunitate industrială”, a explicat oficialul, explicând că UE ar trebui să încurajeze electrificarea transportului rutier de marfă și persoane.

    De asemenea, Comisia Europeană a indicat că avioanele și navele vor trebui să înceapă să utilizeze combustibili alternativi în următorii zece ani, însă strategia sprijină mai degrabă biocombustibili decât combustibili pe bază de hidrogen, cum ar fi amoniacul sau e-kerosenul, avertizează Federația Europeană pentru Transporturi și Mediu, care susține că dependența de biocombustibili intră în contradicție cu strategia UE privind hidrogenul, precum și cu ambițiile europene privind stoparea sau limitarea defrișărilor la nivel mondial.

    Todts, care și-a exprimat aprecierea pentru multe din prevederile strategiei, a criticat faptul că Executivul UE „încă evită marea întrebare: când va înceta Europa să vândă autovehicule poluante?”

    „Marea Britanie, California și chiar producătorii de automobile, precum Volvo, au spus că 2035 este o dată bună de încetare a vânzărilor de automobile poluante. Este, de asemenea, timpul ca Europa să ofere producătorilor de automobile, consumatorilor și cetățenilor claritate în ceea ce privește ce va urma”, a adăugat directorul federației T&E, care reunește o serie de organizații neguvernamentale din domeniul transporturilor.

    Te-ar mai putea interesa

    Comisia Europeană: Consultare publică privind hidrogenul și decarbonizarea pieței gazelor din UE Comisia Europeană: Strategia UE privind energia din surse regenerabile offshore Dan Motreanu: Etichetarea ecologică în UE pentru energia nucleară ar fi o veste bună pentru România

    Ultimele știri

    Cum utilizăm cu succes substanțele active din grupa chimică CAA (Carboxylic Acid Amide) în combaterea manei viței de vie Recomandări în combaterea manei viței de vie în condițiile limitării soluțiilor de protecție disponibile pe piața europeană Fermierii ar putea fi primi fonduri UE pentru afaceri agricole cu emisii reduse de gaze cu efect de seră