EconomieȘtiri

Comisarul european Adina Vălean: Mobilitatea în UE trebuie să fie disponibilă și accesibilă ca preț pentru toți cetățenii

Adina Vălean (foto: caleaeuropeana.ro)

Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, a declarat recent că tranziția către un sistem de mobilitate mai ecologic, mai inteligent și mai rezilient nu trebuie să defavorizeze pe nimeni, ci este necesar ca mobilitatea în UE să fie disponibilă și accesibilă ca preț pentru toți cetățenii, informează Comitetul Economic si Social European (CESE).

Adina Vălean a subliniat că pandemia nu a schimbat viziunea generală a Executivului UE în ceea ce privește transporturile; viziune ce este ferm ancorată în Pactul Ecologic european.

“Tranziția către un sistem de mobilitate mai ecologic, mai inteligent și mai rezilient nu trebuie să lase pe nimeni în urmă – nicio regiune, niciun grup social, nicio persoană cu mobilitate redusă, nicio comunitate rurală. Mobilitatea trebuie să fie disponibilă și accesibilă ca preț pentru toți cetățenii”, a declarat Vălean, cu ocazia dezbaterii în Parlamentul European privind noua strategie a Comisiei Europene în domeniul transporturilor, care a avut loc la 28 aprilie.

La rândul său, președinta CESE, Christa Schweng, a declarat că instituția pe care o conduce solicită măsuri urgente în sprijinul sectorului transporturilor, în condițiile în care sectorul resimte în continuare efectele pandemiei.

“Acest impuls către o dublă tranziție verde și digitală în domeniul transporturilor vine într-un moment în care întregul sector resimte încă impactul pandemiei. Știm cu toții: călătoriile și mobilitatea se numără printre domeniile care au suferit cel mai mult ca urmare a pandemiei de COVID-19”, a adăugat Schweng.

Transporturile și mobilitatea sunt esențiale pentru economia și competitivitatea Europei. Industria transporturilor angajează în mod direct peste 11 milioane de persoane și reprezintă aproximativ 5 % din produsul intern brut al UE. În prezent, transporturile generează aproximativ un sfert din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră ale UE și, pentru a atinge neutralitatea climatică prevăzută în Pactul verde european, sectorul va trebui să își reducă emisiile de CO2 cu 90 % până în 2050 (55 % până în 2030).