Analize și opinii

Green Deal – riscuri și oportunități pentru România, într-o abordare media pragmatică

Ce vă propun: Un proiect de comunicare dedicat exclusiv Pactului Ecologic European și rolului României în acest joc al intereselor, ambițiilor, obiectivelor și banilor.

Suntem în pragul unei schimbări de amploare în Uniunea Europeană care să ducă ca până în 2050, Bătrânul Continent să devină neutru din punct de vedere climatic, o premieră la nivel mondial. O asemenea strategie are nevoie de un proiect media care să meargă alături de cei mai importanți și influenți lideri, vectori de decizie, din România, atât din mediul politic/administrație publică cât și din cel privat (economic dar și al societății civile). Să meargă alături în a oferi informație, opinii, expertiză pentru ca România să devină un jucător de primă mână în Green Deal. Să fructificăm oportunitățile, să ne argumentăm pozițiile și deciziile, să evităm capacanele și să avem, în final, un public național care să știe cum se traduce, “la firul ierbii”, Pactul Ecologic European și ce efecte asupra vieții sale de zi cu zi va avea.

Urmează o perioadă de modelare a Green Deal, o fază a negocierilor între Comisie, Parlamentul European, Statele Membre, o etapă în care se scrie scenariul pentru episodul-pilot din Green Deal. Cum va juca România? Care sunt informațiile relevante de care trebuie să ținem cont? Care este viziunea decidenților noștri? Ce spune mediul privat? Toate acestea, de astăzi, în fiecare zi pe Greendeal.ro, platforma media dedicată Pactului Ecologic European. Va fi o comunicare eficientă, axată de soluții digitale mobile, cu focus pe social-media, cu o componentă video importantă, cu evenimente și conferințe de impact și cu o interacțiune permanentă cu publicul nostru.

Jucăm inteligent pentru România și pentru cetățenii ei! Vă invit alături de noi și vă propun să urmăriți cu atenție Greendeal.ro!

Despre autor: Vlad Macovei este jurnalist și antreprenor media, cu o experiență de 24 de ani în presa locală și națională din România. Între 2005 și 2008 a fost redactor-șef adjunct Cotidianul iar între 2008 și 2012 redactor-șef Evenimentul Zilei. În 2013 a fondat, împreună cu jurnalista Oana Timar, Grupul Agrointeligența (agrointel.ro) lider media național în zona agribusiness/food/wine/bio. În 2019 a pornit, împreună cu fostul redactor-șef Mediafax, Indira Crasnea, proiectul media Umbrela Strategică (umbrela-strategică.ro), cu focus media în zona securității naționale extinse (apărare, intelligence, infrastructură, IT&C, energie, siguranță alimentară). În paralel, a construit un studio de producție video și transmisii în direct digitale, care deservește toate publicațiile menționate. Greendeal.ro a demarat în februarie 2020 și este o platformă media dedicată Pactului Ecologic European. În paralel cu Greendeal.ro, debutează și un alt proiect media – Ecointeligența (ecointeligenta.ro) care prezintă soluțiile sustenabile ale României pentru mediu și climă.