EconomieȘtiri

Ciclismul este esențial pentru succesul strategiei de mobilitate inteligentă și durabilă a UE, o componentă cheie a Pactului Ecologic

Sursa: The Highland Council

Asociațiile europene de ciclism afirmă că utilizarea bicicletelor ar putea juca un rol cheie în ceea ce privește îndeplinirea obiectivelor ambițioase ale Pactului Ecologic European în privința decarbonizării sectorului transporturilor, se arată într-un comunicat de presă al Federației Europene de Ciclism (ECF), Industriei de Biciclete din Europa (CIE) și Confederației Europene a Industriei de Biciclete (CONEBI).

Asociațiile europene de ciclism ECF, CIE și CONEBI, care au participat la consultarea publică privind foaia de parcurs a Strategiei europene pentru mobilitate inteligentă și durabilă, au subliniat rolul critic pe care ciclismul trebuie să-l îndeplinească în atingerea obiectivelor ambițioase ale inițiativei.

Strategia face parte din Pactul Ecologic European, care are drept obiectiv să reducă cu 90% emisiile din sectorul transporturilor până în 2050. Comisia Europeană intenționează să adopte o strategie inteligentă și durabilă de mobilitate pentru a atinge acest obiectiv și pentru a se asigura că sectorul transporturilor din UE este potrivit pentru o economie curată, digitală și modernă.

Asociațiile de ciclism au susținut la unison că utilizarea intensivă a bicicletei în Europa este de departe cea mai eficientă măsură care contribuie la realizarea obiectivelor climatice ale Pactului Ecologic European, iar ciclismul oferă o contribuție semnificativă și la redresarea economică a UE.

Mai exact, asociațiile europene de ciclism au solicitat în comun:

  • Tratarea ciclismului ca partener egal în cadrul sistemului de mobilitate;
  • Finanțare UE de 6 miliarde de euro pentru o infrastructura de ciclism sigură și de înaltă calitate;
  • Îmbunătățirea politicii de mobilitate urbană a UE;
  • un fond centralizat de acces la biciclete electrice în UE, în valoare de 5,5 miliarde de euro, pentru a permite accesul la biciclete electrice în toate țările UE și pentru a stimula crearea de locuri de muncă;
  • Dezvoltarea și implementarea unei adevărate strategii europene de ciclism.

“Pur și simplu nu există o modalitate posibilă pentru UE de a realiza o reducere cu 90% a emisiilor de transport și de a profita de potențiale beneficiile uriașe pentru mediu și sănătatea cetățenilor fără o schimbare mai mare și mai amplă către ciclism, așadar mizăm pe UE ca să  permită această schimbare cu obiective clare, politici eficiente și finanțare adecvată”, a declarat  Jill Warren, co-director general al ECF.